mylifeworksout

Alla inlägg under april 2013

Av Sara Olsson - 29 april 2013 21:25

I dag blev de inomhus träning. Var ju inte de roligaste vädret precis. Regn, sol, hagel, regn å åska.

Så i dag blev de först 20 min intensiv träning via tränings appen och nu i kväll blev de 45 min cykel träning. Körde hårdare än någonsin på cykeln. Så ja tror att ja kommer känna av de i morgon. Om inte så får ja köra mer :).

Kände att de blev väldigt mycke vila förra veckan så nu ska vi se om ja orkar lite mer denna veckan.

Nu blir de biggest loser och kanske får mer tipps på träning eller mat :)

Av Sara Olsson - 29 april 2013 11:43


Lite härliga bilder på Saga bus! Mer bilder på allt möjligt finns på min fotosida på Facebook! Välkommna in och gilla min sida :)


PhotographyBySara



                                                                                 

Av Sara Olsson - 29 april 2013 11:02

Hej.


I helgen blev de väll inte så mycket t träning direkt. I fredags vara jag hundvakt en liten stund och då blev de en liten promenad på 45 min. En runda jag gör på mindre än 30 min annars. Men en hund vill ju lukta på allt :) hehe. Men kalorier brände jag ändå :) så jag är nöjd.


I lördags började dagen segt. De var en ved klyvar dag som sagt så där blev de tunga lyft och mycket slit. Skulle haft min puls- träningsklocka på mig för att se hur mycket jag förbrände men var som sagt lite seg på morgonen så jag glömde bort de. Men de får bli nästa gång. Kände i armarna att jag tränat en del.


På kvällen var de Hardcore superstar och jag var ruggigt taggad. Så jag hade laddat med vin. Men de skulle jag inte gjort. Min kväll var helt förstörd. Jag spenderade inte den vid cenen direkt. FAN! Är inte van vid tanken på att jag gått ner så mycket på kort tid så kroppen fick en chock av alkoholen. Så nu har jag lärt mig de. Fick åtminstone med mig ett linne från konserten.


I går söndag var en vilodag. Jag hade träningsverk i både armar och ben sen i lördags. Benen från mina höga skor och armarna efter vedklyvning. Så de kändes att man varit aktiv. Så då var jag värd att vila.


Min invägning i dag stod dock stilla. Men det hade jag räknat med. Musklerna bygger sig mer å mer nu. Så vågen går ja inte så mycket på just nu. Nu är de mer cm som ja räknar och där händer de saker hela tiden. Så de känns ju skönt.


I dag ska de ju blåsa och vara allmänt trist väder så de blir inomhus träning i dag. Ska köra ett 20min intensiv pass från min tränings app och sen kanske de blir en omgång cykel med :)


Ha nu en bra dag!

Av Sara Olsson - 26 april 2013 11:01

Hej!


Tror min kropp har börjat inse att jag gått ner i vikt ganska fort. Jag har ju byggt upp en hel del muskler sen jag började min träning och viktnedgång. Så efter träningen i måndags så sov jag bort typ hela tisdagen. Var i väg på eftermiddagen men jag var riktigt seg i kroppen. De blev ingen träning den dagen.


Och sen på onsdagen så sov ja riktigt länge med. Var riktigt trött. I går var första gången sen i måndags som ja var ute och gick. Började dagen med en seg morgonpromenad, jag är ju inte så morgonpigg i kroppen direkt. Men de kom i gång och jag var rätt pigg hela dagen. Åkte en sväng me carro till trollhättan. Men de blev ingen direkt dyr resa. Vi handlade knappt ingen. Men de var skönt de för jag skulle ju betala räkningarna när ja kom hem. Kan ju vara bra å ha pengar kvar då    hehe


Jag har ju tappat 10kg som sagt sen nyår. Men de flesta tappa jag på 5v och då förstår jag om kroppen blir lite matt när den har ändrat mina rutiner och börjat bygga muskler i kroppen.

Jag har ju några kg kvar att tappa men inget jag har bråttom med. Så jag unnade mig en glass i veckan. Den var riktigt gött. Men de är min första riktiga synd sen jag började min vikt resa    så den var jag värd.  


I helgen ska de klyvas ved så där lär de byggas muskler och brännas en del. Så de får bli mitt träningspass den dagen    hehe. Enkel träning


Ha nu en toppen kväll och helg!  

Av Sara Olsson - 22 april 2013 21:29

Hej!

I dag var de inget vidare väder. De var mulet och tråkigt. Men jag tänkte att jag skulle ta en promenad ändå. Men precis när jag kom ut på vägen kom regnet. Så ja vände och gick in. Men jag va ju så peppad till att träna så jag kärde ett 20 min intensivt pass på min tränings app. Så jag körde helkropp 20 min. De kändes att jag körde längre och hårdare än jag gjort innan. Men jag kände att 10 min var för lite. Så de är bara att köra på :)

Nu i kväll tog jag mig en jogging/promenad runda. Jag jogga mer än gick. Och det är jag sjukt nöjd med. Snart kan ja nog köra varvet runt :) börjar känna att muskelmassan börjar komma :) var sjukt länge sen jag va så stark i kroppen. Och kondisen börjar som sagt komma tillbaka med. Nu är jag taggad!!

Nu är de biggest loser och där får man bra tipps och man blir peppad av dom. Jag vill aldrig gå så långt. Så nu ska drömkroppen fram och stanna där. Och blir jag gravid nån gång i tiden så ska min välträna kropp komma tillbaka så fort som möjligt efter sen. För ja mår inte bra av att vara överviktig.
Träna träna träna peppa peppa peppa!!! :))

Ha en bra kväll! <3

Av Sara Olsson - 20 april 2013 10:00

CLHF-Musli


1 Sats (ca 1L)


1 1/2 dl Naturella cashewnötter

1 1/2 dl Valnötter

2 dl paranötter

1 msk Kanel

1tsk Kardemumma

2 msk Flytande honung

1 dl Solrosfrön

1 dl Linfrön

1 dl pumpafrön

1 dl kokosflingor

1krm salt



Gör så här:

1. Mixa nötterna grovt i matberedare. Rosta nötterna några min i stekpannan. Häll på kanel och kardemumma och ringla honungen över.

2. Häll upp blandningen på bakplåtspapper. Rosta alla frön i torr stekpanna och blanda med nötblandningen. Tillsätt kokos och salt.

Låt svalna och lägg i en glasburk. använd 1/2 dl till en portion. Servera med naturell yoghurt.


 

Av Sara Olsson - 18 april 2013 13:18

Hej!


I tisdags hade jag en vilodag från min träning. Jag kände att min blåsa på foten behöver få läka i fred. Utan att det är några jobbiga skor som skaver på de mer. Så då tog ja de bara lugnt. Satt och letade lite recept på nyttiga saker på Anna Skippers sida. Där finns mycket goda saker :)


Natten till i går (onsdag) sov jag knappt en blund på natten. Min sambo stensov och snarkade så jag fick ingen lugn och ro. Jag puttade på honom men de hjälpte en stund men inte nån längre tid. Tur att han börjar jobba tidigt så han åkte så ja hann sova en stund. Men de gjorde ju så klart att jag var sjukt trött på dagen så ja orkade inte träna. Så foten har fått två dagars vila i rad. Försökte ta ett pass på cykeln men orkade nästan 30 min, kände hela tiden att ögonen ville bara blunda. Det var sjukt jobbigt att fokusera på att träna. Så de blev inte så mycket träning i går.


I dag är det sjukt dåligt väder men jag tror att vädret håller upp en stund nu så jag hinner nog ta mig en tripp. Vore ju skönt att orka med de i dag eftersom jag tagit de lugnt två dar nu. Jag får ju inte göra detta till en vana att hoppa över träningen. För då står ja ju snart på ruta ett igen. Och dit vill jag ALDRIG igen. Så nu gäller de att hålla vikten nere.


Denna veckan har jag ju tagit bort två av mina 3 soppor mot vanlig mat fast i mindre mängd. Och vågen går fortfarande neråt. Så de verkar funka att trappa upp med mat. Jag ville inte byta ut alla mål direkt utan ta lite i taget. Och jag är ju så dålig på att komma på vad jag ska äta till frukost så då kör jag soppa till frukost. Men jag funderar på att göra min egna musli som inte innehåller nån vete, eftersom jag har fått veta att jag har vete mage. Så då gör jag min egna så får jag sånt jag gillar i den :) finns lite olika recept via LCHF. För dom får ju inte äta vete så där är det lätt att hitta vete fria recept på musli :)


Ha nu en bra dag så hoppas vi att solen kommer tillbaka med sina varma strålar snart! :)

Av Sara Olsson - 15 april 2013 19:24

Hej.


Måndag morgon och de är dags för invägning. De kändes spännande. :) men jag blev sjukt glad när jag ställde mig på vågen. De stod 59,4kg. jag vet inte när jag var under 60kg senast. Så detta kändes toppen. Denna veckan ska ja även börja äta mer vanlig mat fast små portioner. Så i dag börjar jag med de :). I morse blev de en runda som vanligt. En vanlig PW helt enkelt. Sen blev de en chake och sedan in till vara för och handla mer soppor :)


Sen blev jag sugen på att kolla me Carro va hon skulle göra så ja messa henne och hon va ledig så hon kom över en sväng. (de var super kul att du ville komma. De var så länge sedan vi satt å tjötade skit ) Så vi satt och tjötade och tog en kopp kaffe. Sen kom vi på att vi ville gå en promenad medans vädret höll upp. För de kom en rejäl skur en stund där. Men då satt vi ju inne och drack kaffe :)


Så de blev två snabba promenader i dag. Och nu funderar ja på att ta tag i cykeln en stund med :) hehe.


Blev även sugen på att fixa nått jag kan äta till kaffet som inte är onyttigt. Så jag bakade ”chokladbollar” Fast egentligen är de ju proteinbollar :)

här kommer receptet på dom:

 


Energi kokosbollar för snabb återhämtning


  • 1dl Malda mandlar

  • 1dl malda valnötter

  • 2dl dadlar blötlagda

  • 2dl katrinplommon blötlagda

  • 2dl kokosflingor (spara 0,5dl att rulla dom i)

  • 1tsk kanel


Mal eller hacka nötterna i en mixer.

Mixa ned dadlar och katrinplommon, lite i taget.

Mixa ned kokosflingorna lite i taget, tillsätt kanelen.

Forma smeten till runda bollar och rulla i kokos

Håller i kylen ca 10 dagar!


Receptet är hämtat från Anna skipper :)


Ha nu en toppen dag och hoppas ”chokladbollarna” blir bra :)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards